Цікаві новини про залізницю і залізничний транспорт
Сьогодні ми хочемо розповісти вам кілька цікавих фактів про
залізницю. Можливо, хтось із вас подумає: «Поїзди — це так банально і
передбачувано.» Але повірте, історія розвитку залізничного сполучення насичена
усілякими цікавими фактами: незначними і мають величезне значення, курйозними і
сумними. У цій же статті ми хочемо запропонувати вашій увазі кілька маловідомих
і при цьому вкрай цікавих фактів про залізницю.
Звідки взялася морська хвороба у пасажирів поїзда?
Всім відомо, що одна з численних переваг залізничного
транспорту, окрім того, що вона найдешевша в комплексі грузоперевозки в СНГ —
це те, що в ньому практично нікого не заколишує. Але виявляється, японські конструктори
своїм винаходом зуміли-таки викликати у пасажирів морську хворобу. У 1973 році
в Японії був сконструйований і пущений в експлуатацію потяг з вагонами, які
нахилялися убік. Задумка була хорошою, адже завдяки такій конструкції склад міг
вписуватися в повороти колії, не знижуючи швидкості. Розробники не врахували
одного нюансу: більшість пасажирів нового поїзда, доїхавши до кінцевої станції,
вийшли з вагонів, м’яко кажучи, позеленілими від того, що їх сильно заколисало.
Потяги «з нахилом» були винаходом, що випередив свій час:
розвиток технологій в ті роки не дозволив доопрацювати конструкцію й усунути
такий істотний недолік. Зате в наше століття цифрових технологій машиністи
поїздів отримали можливість контролювати нахил вагонів поїзда буквально до
одного градуса, і вже сьогодні пасажирські потяги, які вписуються в віражі не
втрачаючи швидкості, курсують більш ніж в 15 країнах. При нахилах вагонів у
поїздах «нового покоління» пасажири не тільки не відчувають дискомфорту, але
часто навіть нічого не помічають
В поїзд з кисневою подушкою
Найдовша в світі залізниця — Транссибірська магістраль. Її
довжина становить 9438 км
Потяги настільки затребувані в транспортній інфраструктурі,
що залізничні колії для них прокладають скрізь, де тільки можна. Так в Китаї
існує відома Цинхай-Тибетська залізниця — найбільш високогірна магістраль у
світі. Найвища точка дороги розташована більш ніж в 5000 метрів над рівнем
моря. Природно, такі умови вимагають і спеціальних поїздів. Всі вагони для
потягів, що курсують по Цинхай-Тибетській магістралі, повністю герметизовані,
поруч з кожним пасажирським сидінням є роз’єм, до якого при необхідності можна
підключити кисневу трубку, і пульт управління з подачею кисню. На рідкісних
проміжних станціях пасажирські вагони навіть не відкриваються, оскільки за їх
межами, просто кажучи, нічим дихати.
Поїзд без машиніста
Тринадцять років тому в США ремонтна бригада займалася
перетягуванням потягу з 47 вагонів з однієї колії на іншу, і допустила технічну
помилку, внаслідок чого потяг рушив з місця і … покотився. Причому не просто
покотився, а неконтрольовано понісся по рейках зі швидкістю 76 км / год.
Невідомо, чим би закінчилася ця історія, якби не втручання відважного
машиніста: наздогнавши «втікача» на тепловозі, він зумів зчепитися з останнім
вагоном і загальмувати весь потяг. На момент зупинки некерованого поїзда, він
встиг проїхати більш ніж 100 км.
Введення часових поясів — ініціатива англійських залізничних компаній
Звичні для нас часові пояси до початку XIX століття просто
не існували — в них не було необхідності, оскільки час в кожному місті
визначали по сонцю. Все змінилося з появою залізничного транспорту: відсутність
«єдиного» у всіх містах часу ставало не тільки серйозною перешкодою для
складання розкладу руху поїздів, а й можливою причиною аварій на залізничних
дорогах.+
1 грудня 1847 на всіх залізничних станціях у Великобританії
відбувся перехід на єдиний час, тобто в країні був встановлений один часовий
пояс за Гринвічем. Введенням на своїй території стандартного часу і часових
поясів Америка і Канада також зобов’язані залізничним компаніям.
Не подумали про головне
У Швейцарії для місцевого бомонду: політиків, почесних
гостей і т.д., було організовано залізничне турне. Працівники залізниці
розстаралися і для найбільшого комфорту пасажирів сформували потяг виключно з
вагонів-ресторанів … забувши про те, що в них конструктивно не передбачені
туалети. Результат очевидний: в пункті призначення, почесні гості, забувши про
важливість і етикет, практично вистрибували з поїзда, і, розштовхуючи
зустрічаючих їх на пероні, прямовали у відомому напрямку.
Історичні довідки про ширину колії
Сигналізація на залізниці
Немає коментарів:
Дописати коментар